B020221B02 |
Mindfulness aplicada a l'educació |
2017-2018 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/10/2017 - 15/1/2018 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Sant Ignasi |
|
c. Mestre Albages, 1-3 (Manresa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Bages
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs teòric i pràctic, que pretén aportar eines als educadors per aconseguir claustres, aules i centres educatius més calmats, cooperatius i conscients.
Sobre un marc teòric psicoeducatiu, elaborarem una caixa d'eines (provinents del ioga, mindfulness i gestió emocional), que un cop viscudes i integrades per l'educador, es poden autoaplicar/aplicar de forma sistemàtica i esporàdica (quan la situació ho requereixi), tant a un mateix com a l'aula. Afavorint en la predisposició a l'aprenentatge, clima i bon funcionament dels individus i col•lectius. Invertint en societats més competents, comprensives, serenes i conscients.
|
| |
Objectius |
- Que els educadors disposin d'eines per disminuir el nivell d'estrès propi i el de l'aula, aplicades de forma sistemàtica o com a intervencions específiques en moments de crisis.
- Entendre i gestionar millor els nivells d'intensitat emocional que tinguin lloc en el marc personal i escolar.
- Saber com millorar la capacitat d'atenció i concentració d'un mateix i dels alumnes, per afavorir un bon nivell d'atenció i aprenentatge.
- Incrementar els nivells de comprensió i cohesió dels grups (mestres/mestres, mestres/alumnes, alumnes/alumnes). Disminuint els nivells de burnout als centres educatius i bullying a les aules.
|
| |
Continguts |
Tècniques de regulació fisiològica per disminuir els nivells d'estrès i l'ansietat.
- Psicofisiologia de l'estrès
- Entrenament en tècniques d'autoobservació i reconeixement d'estats físics
- Tècniques de relaxació i respiració
Tècniques de regulació emocional
- Psicofisiologia de les emocions
- Tècniques de visualització per a transformar els conflictes
- Regulació emocional amb eines del Mindfulness
Tècniques de regulació i focalització de l'atenció
- Modificar els estats mentals que dificulten l'aprenentatge
- Millora de la capacitat d’atenció i concentració amb eines del Mindfulness
- Estratègies per la millora de l'aprenentatge
Cohesió de grup
- Observant condicionaments, transformant creences
- Comunicació verbal no violenta, cap a un mateix i cap als altres
- Acceptació, respecte i compromís
|
| |
Observacions |
Cal portar: roba còmode, màrfega, coixí per asseure's, manta, aigua per beure, llibreta per prendre apunts...
|
| |
Formador/a |
Màrcia Cecchini Rosell
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- En aquelles activitats que ho contemplin, ttransferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofundiment.
|
| |
E-mail |
crp-bages@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
23/10/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
30/10/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
06/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
13/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
20/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
27/11/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dilluns |
04/12/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 8 |
dilluns |
11/12/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 9 |
dilluns |
08/01/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 10 |
dilluns |
15/01/2018 |
1730 |
1930 |
|
| |